bezoek Bert

Plaats reactie
Birgit
Berichten: 166
Lid geworden op: 24-12-2012 17:29

bezoek Bert

Bericht door Birgit » 12-10-2017 23:41

Zoals afgesproken hebben we 3 joggingbroeken bij Decathlon gekocht en Mario in Achel opgehaald waar Willem en Annemieke al de polo's/boxershorts en spa lemon/ginger klaar hadden gezet.
Bij Bert in het ziekenhuis aangekomen stond Dirk buiten de kamer zijn beschermende kleding in de prullenbak te gooien, hij was er een uur geweest. Zoals Dirk is: erg bezorgd, fluisterend dat het niet goed gaat etc. hebben wij ons in bescherming gehuld en zijn naar binnen gegaan. Bert was heel verdrietig, wel blij om ons te zien. De tas met schoon wasgoed is uitgepakt, inmiddels kwam Dirk weer binnen want die wilde ook horen wat er gezegd werd of zo (heel vreemd vond ik) en het was er bloedheet. We zijn daar een uurtje geweest. Mario heeft Bert geholpen met het avondeten (boterham en thee), het luidsprekertje is geïnstalleerd (daar is hij HEEL BLIJ MEE!, meteen Klara continuo opgezet) en Bert gevraagd over Vorden en het etentje bij Mieke van Hapert. Zowel Vorden als etentje bij Mieke afzeggen.Zoals ik begrepen heb belt ML hier Saskia over en Vincent zegt Vorden af. Bert heeft de indruk dat hij daar nog weken ligt, bij navraag later bij de verpleging is daar nog helemaal niets over bekend.
Hij krijgt vocht toegediend en antibioticum, ik zal een foto van de zakjes naar Willem sturen. Bert was aan het einde van ons bezoek heel emotioneel.
Daarna even bij de verpleging geweest en gevraagd of ze bij Bert geïnformeerd hebben inzake reanimeren bij acute situaties. Deze vraag wordt in Belgie NIET gesteld en in Bert's geval hoeft dat ook niet volgens hen want de situatie is niet acuut zoals het er nu uit ziet volgens hen. Al met al vond ik het een heftige middag. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat. Dit weekend zal ik met Theo van Dijk bellen, morgen overdag gaat me dat niet lukken.

WillemJan
Site Admin
Berichten: 237
Lid geworden op: 26-11-2012 14:00

Bericht door WillemJan » 13-10-2017 13:44

Birgit stuurde een foto van het etiket op de infuuszak met de info wat erin zit.
Dit is een speciaal ziekenhuis antibioticum wat voor vele infecties gebruikt wordt.

Birgit
Berichten: 166
Lid geworden op: 24-12-2012 17:29

Bericht door Birgit » 13-10-2017 20:35

ik ben vergeten te vertellen dat 1 joggingbroek volgens Mario te klein was en die hebben we dus weer mee terug naar huis genomen., Bert heeft nu 2 donkerblauwe joggingbroeken in het ziekenhuis dus wanneer iemand nog een broek koopt voordat hij/zij naar Deurne gaat zou dat helemaal top zijn.

ML
Berichten: 189
Lid geworden op: 13-01-2013 13:06

Ziekenhuisbezoek

Bericht door ML » 15-10-2017 11:42

Gisteren zijn wij Bert op gaan zoeken (hadden het bericht over de broek nog niet gelezen!).
Hij had nog niet veel te missen en kan telefoon/ipad niet gebruiken.
De verpleging vertelde dat hij wel 2 uur opgezeten had.
Hij kreeg extra paracetamol per infuus toegediend omdat hij verhoging heeft. Dr.Van walleghem komt iedere dag bij hem.
Bert vroeg of de volgende die bij hem komt cranberrysap mee kan brengen.
Hij had het over Ocean Spray.
Verder hadden wij een bak vers fruit voor hem, dat hij achter elkaar wilde opeten, dus dat is misschien ook een idee. Ook voor zijn darmfunctie, vertelde de verpleging.

Saskia van Hapert heb ik gebeld om hem af te melden voor dat etentje.

WillemJan
Site Admin
Berichten: 237
Lid geworden op: 26-11-2012 14:00

Bericht door WillemJan » 16-10-2017 17:56

Vandaag zijn wij samen met Mario op bezoek geweest.
De koorts was gezakt vlg Bert. Verder weinig nieuws. Hij krijgt fysio, deze beweegt alles door en laat Bert wat kracht uitoefenen met armen en benen.
Bert slaapt veel, doet niks met telefoon, iPad of muziek. Zelfs de tv staat niet aan.
We hadden op advies van ML fruitsalade meegenomen, het ging er soepel in!
2 flessen Cranberrysap Classic van Ocean spray werden ook in dank aanvaard.
We hebben ook nog 2 joggingbroeken gekocht dus voorlopig voldoende op voorraad.
Woensdag gaan Dre en Addy.

Liesbeth
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-12-2012 17:39

Bezoek Bert

Bericht door Liesbeth » 20-10-2017 14:14

Gisteren ben ik met Mario en Mariette bij Bert in het ziekenhuis op bezoek geweest. Toen wij op de afdeling kwamen stonden daar Mai met haar dochter
Kai. Wij hadden het scheerapparaat van Bert bij ons.Mario heeft hem heel
Zorgvuldig geschoren, zijn haren gekamd en zijn nagels geknipt.
Hij zag er daarna veel beter uit. Gelukkig is de kleur van zijn gezicht wat beter dan de laatste tijd thuis. Helaas is een gesprek met hem niet mogelijk.
Er was geen nieuws te melden van D'r. Van Wallgem.inmiddels staan er
4 flessen van de gewienste frisdrank op zijn kamer en heeft hij het mee
Gebrachte fruit ( mango ) lekker opgegeten.
Wij zijn niet zo heel lang bij hem gebleven want inmiddels was Herman gekomen om het een en ander met Bert te bespreken. Ik ga volgende week vrijdag weer.

Plaats reactie